Co to jest reklama outdoorowa? Reklama typu outdoor – Reklama zewnętrzna. Jest to taki typ reklamy, która jest w stanie trafić do konsumenta wtedy, kiedy on się przemieszcza.

Podczas gdy każdy inny nośnik reklamy wymaga świadomego zaangażowania konsumenta, np. czytanie gazety, oglądanie telewizji czy słuchania konkretnej stacji radiowej, reklama zewnętrzna nie potrzebuje takich działań. Sam fakt, zetknięcia się np. z billboardem umieszczonym na drodze kontaktuje konsumenta z przekazem reklamowym.

W ramach tej definicji, mieszczą się wszystkie środki, które są obecne w rzeczywistości zewnętrznej, billboardy, szyldy, plakaty uliczne, reklama na autobusach i przystankach autobusowych.

Korzyści z tych nośników reklamy są wielorakie: po pierwsze są bardzo wizualne i łatwe do zidentyfikowania w samochodzie. Cechują się silną lokalizacją terytorialną, co oznacza, że są mocno związane z otoczeniem, w którym są eksponowane. Reklama outdoorowa jest bardzo kreatywna, daje pole do ekspresji wypowiedzi. Nie wymaga także zaangażowania ogromnych budżetów reklamowych, wystarczy kilkanaście tysięcy zł, aby być już wypromowanym i mieć pierwsze wyniki.

Jedną z nowszych form reklamy outdoorowej są wydruki wielkoformatowe umieszczone na przyczepach. Jest to reklama tymczasowa, która zapewnia maksymalną wizualizację produktu.
Jakakolwiek byłaby promocja, przyczepa nie pozostanie niezauważona i jest idealny dla wszystkich obszarów, gdzie trzeba komunikować przekaz konsumentom dużo i często. Poza tym jest łatwa do przemieszczania, przez co jest to bardzo elastyczne narzędzie reklamy.

Billboardy są tradycyjnym sposobem komunikowania się, ale skutecznym. Najbardziej klasyczna proporcja to 6 × 3. Strategicznie umieszczone w obszarach o szczególnym przepływie konsumentów, są środkami, za pomocą których można optymalnie planować kampanię.