Reklama zewnętrzna stale ewoluowała na przestrzeni lat. Przy tak wielu koncepcjach, konkurencji i nowych usługach i produktach oferowanych konsumentom, agencje marketingowe muszą nieustannie wychodzić poza schematy, aby wypracować reklamę, która zdobędzie grupę docelową.

Tablice reklamowe są jednym z najczęstszych form reklam zewnętrznych. Dzisiaj przedstawiają coś znacznie więcej niż logo firmy i slogan. Prawie każda jest strategicznie zlokalizowany. W rzeczywistości lokalizacja pomaga nie tylko w warunkach ekspozycji, ale jest istotną częścią ogłoszenia. Oprócz tego, billboardy te najbardziej „kreatywne” wykorzystują zdjęcia i materiały, które mogą wydawać się niekonwencjonalne, ale to może być bardzo skuteczne w promowaniu konkretnego produktu lub usługi.

Reklama zewnętrzna nie jest ograniczona do billboardów, tablic reklamowych. Reklama na autobusach i pojazdach w ogóle, to tylko kilka z różnych zewnętrznych nośników reklamowych aktualnie stosowanych.

Reklama jest formą sztuki. W przypadku reklamy drukowanej, reklamodawcy są zmuszeni do pracy w zaledwie dwóch wymiarach za pomocą tekstu i obrazów statycznych. Jednak, jeśli chodzi o realizację tego typu projektantów reklamowych, agencje marketingowe czują, że mają wolną rękę i mogą dać upust swojej wyobraźni i kreatywności.

Jest wiele strategii do zareklamowania produktu, ale co jest najlepszą strategią? Podczas gdy niektóre używają jako oręża wyglądu, seksualnych skojarzeń, inne zaskakują minimalistycznymi i inteligentnymi pomysłami. W billboardach dzięki dobremu wykorzystaniu typografii można połączyć obydwa podejścia, podporządkowując jednak wszystko ostatecznemu celowi, aby zaskakiwać odbiorcę i być łatwym do zapamiętania.